Inovativen izdelek Altroke Istra by Vinakoper kot uvertura v številne aktivnosti destinacije Koper na področju gastronomije, združene pod blagovno znamko Altroke Istra.

Slovenija je gastronomska regija leta 2021, zaradi česar bodo letos v ospredju nacionalne promocije kulinarika, trajnostni razvoj gastronomije in promocija gastronomskega turizma.

»Sloveniji se je v zadnjih letih uspelo prebiti na zavidljivo mesto na svetovnem kulinaričnem zemljevidu in se umešča med najbolj zaželene gastronomske destinacije«, je na današnji novinarski konferenci povedala mag. Karmen Novarlič s Slovenske turistične organizacije in dodala, da so Zeleno shemo slovenskega turizma nadgradili z znakom Slovenia Green Cuisine ter tako naredili še korak dlje h kakovosti trajnostne gastronomije.

V skladu z usmeritvami Slovenske turistične organizacije bo tudi Zavod za mladino, kulturo in turizem Koper, ki upravlja turistično znamko destinacije Koper, letos v ospredje postavil gastronomijo. Prek različnih promocijskih aktivnosti in v sodelovanju z različnimi partnerji jo bodo predstavljali pod pomenljivo blagovno znamko Altroke Istra, je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper Mojca Vojska.

Vinakoper razvil inovativni izdelek

Uvertura v bogato gastronomsko dogajanje bo inovativni izdelek – prvo čokoladno jajce zasnovano z mislijo po odličnem ujemanju s sladkim refoškom Altroke Istra by Vinakoper. Ta bo za letošnjo veliko noč zagotovo marsikoga navdušil z zanimivim prepletanjem okusov in arom, ki jih ustvarjajo istrska zemlja, sonce in ljudje. Vse skupaj bo povezala še kreativna nota priznane koprske likovne umetnice Lare J. Marconi. »Z razvojem tega izdelka smo vsem skupaj želeli dati nov zagon. Vsem, ki nas vodijo kreativnost in umetniška žilica: gostinstvu oziroma vinarstvu, kulturi, pa tudi slehernem posamezniku, ki neguje svojo ljubezen do avtentičnega, kreativnega, domačega. Zato smo se odločili podpreti lokalno umetnico, ki je s svojo umetnijo našemu produktu dodala posebno vrednost. Poleg tega bodo kupci čokoladnega jajca Altroke Istra by Vinakoper prejeli tudi nepozabno darilo – voden obisk naše kleti z degustacijo izbranih vin za 2 osebi«, je povedal direktor Vinakoper mag. Borut Fakin, ki je napovedal tudi odprtje nove restavracije Kogo s pristno istrsko kulinariko, ki bo dopolnila ponudbo vinske kleti in vinskega butika na sedežu družbe na Šmarski 1 v Kopru.  

Od galerije na prostem do kulinaričnega festivala

Da gre gastronomija z roko v roki s turizmom in doživetji, potrjuje tudi Ylenia Loredan, ki je v koprskem Zavodu zadolžena za turizem. Po njenih besedah so kljub veljavnim ukrepom za zajezitev epidemije koronavirusa zasnovali številne aktivnosti. Na koprski Kidričevi ulici so postavili galerijo na prostem, katere rdeča nit je istrska gastronomija. 13 privlačnih fotografij fritul, bobičev, tartufov, refoška in malvazije ter drugih istrskih dobrot je posnel priznani lokalni fotograf Jaka Ivančič. Prav tako so v sodelovanju z Ivančičem in Kleva films nastali profesionalni videi in fotografije najboljših in najbolj prepoznavnih gostinskih obratov destinacije Koper. Prav ponudniki gostinskih storitev so na račun epidemije namreč utrpeli največjo škodo, zato jim bodo v Zavodu s promocijskimi aktivnostmi pomagali, da se bodo ob sproščanju ukrepov znova postavili na noge. V načrtu imajo tudi Altroke Istra gourmet festival, ki bi ga prav v sodelovanju z lokalnimi gostinci in Društvom vinogradnikov slovenske Istre radi izpeljali vse zadnje četrtke v mesecu med majem in septembrom. Junija pa v sodelovanju z ostalimi istrskimi občinami pripravljajo povsem prenovljen dogodek – Dnevi kmetijstva slovenske Istre se bodo po novem preimenovali v Okusi Istro in obiskovalce navdušili tudi z osveženim konceptom in novimi vsebinami. Vse bo odvisno seveda od sproščanja ukrepov, dodajajo v Zavodu.

V teku je tudi prenova koprskega turistično-informacijskega centra (TIC) Koper v Pretorski palači, kjer bo zaživela tudi prodajalna tipičnih istrskih produktov, kot so oljčno olje, vino, suho sadje in druge lokalne dobrote. Ljubitelji sladkega pa bodo na svoj račun prišli s promocijskimi aktivnostmi Altroke Istra by Sladka Istra, ki bodo vsak mesec v ospredje postavile enega lokalnega ponudnika istrskih sladic oziroma sladkih izdelkov s tipičnimi istrskimi sestavinami.

Številne aktivnosti povezane z gastronomijo pa bodo izvedli tudi v sklopu operacije Gastronomski zakladi Istre in morja – MARISTRA. Med slednjimi velja še posebej izpostaviti knjižico istrskih receptov s slovarčkom in prevodi narečnih izrazov istrskih jedi, različne gastronomske prireditve in izdatno promocijo istrske kulinarike in gastronomskih zakladov morja.

Več informacij o Altroke Istra na www.visitkoper.si in Facebook strani Visit Koper.