V slovenski Istri smo zadovoljni s poletno turistično sezono. Štiri obmorske turistične destinacije nadaljujemo sodelovanje pod imenom Love Istria ter predstavljamo nov katalog in video vsebine. Dodatno nas je povezal projekt Gastronomski zakladi Istre in morja – Maristra, pripravljamo pa se tudi že na skupno predstavitev na Expo v Dubaju.

 

V slovenski Istri smo zadovoljni s poletno sezono. Nastanitvene kapacitete občine Piran predstavljajo približno polovico vseh kapacitet v slovenski Istri. V šestih mesecih 2021 so turisti v vseh nastanitvenih kapacitetah občine Piran ustvarili 244.000 prenočitev, kar je 5,5 % več prenočitev kot lani v istem obdobju (v primerjavi z letom 2019 pa 66 % manj). Samo junija so ustvarili 170.330 prenočitev, kar je 59 % več prenočitev kot lani in 24 % manj kot leta 2019. Junija so domači gosti ustvarili 72 % vseh prenočitev. V juliju pa je število tujih gostov naraslo, tako da jih je sedaj že približno polovica. V 18 dneh julija so zabeležili približno 91.000 hotelskih prenočitev, kar je 13 % več kot lani in samo 7 % manj kot leta 2019. Nastanitvene kapacitete v piranski občini so dobro zasedene in pričakuje se, da bo tako še vsaj do konca avgusta. Če bo situacija to omogočala, se bo sezona zagotovo podaljšala tudi v jesen.

V Izoli že od nekdaj prevladujejo slovenski gosti, sedaj pa je razlika med domačimi in tujimi turisti še večja. Običajno je Slovencev približno polovica, lani pa so presegli 80 %. Izolski hoteli so dobro zasedeni in večina ima zasedene zmogljivosti vse do jeseni (Hotel Delfin celo do decembra). Zasedenost je sicer primerljiva z lansko. Lani so v Izoli, ne glede na vse, presegli število nočitev iz leta 2019. Glede na trenutno stanje in uvedbo novih turističnih bonov se nadejajo, da bo tudi letos tako.

Tudi v Kopru smo zadovoljni s trenutnimi rezultati. V prvi polovici leta smo tako zabeležili nekaj manj kot 18 tisoč prihodov in preko 51 tisoč prenočitev, kar predstavlja 24 % več prihodov in kar 49 % več prenočitev v primerjavi z enakim obdobjem lani. Letos junija so številke celo presegle tiste iz junija 2019, in sicer je bil letošnji junij boljši za 7 % po številu prihodov in za skoraj 13 % po številu prenočitev. Dobre rezultate si obetamo tudi za naslednje mesece, saj je po nastanitvenih kapacitetah veliko povpraševanja.

V turistično informacijskem centru Ankaran beležijo izredno veliko povpraševanja po nastanitvah, bodisi zasebnih bodisi hotelskih. Pretežno so to slovenske družine in upokojenci, ki iščejo možnost koriščenja novih turističnih bonov. Pričakujejo, da bo zasedenost vse poletje zelo dobra in da bodo številke na lanski ravni.

Vodilne destinacije slovenske Istre, pod blagovno znamko Love Istria, uspešno sodelujemo že nekaj let in tudi letošnje leto je kljub izredni situaciji plodovito. Trenutno zaključujemo s pripravo skupnega kataloga slovenske Istre. Slovenska verzija je že natisnjena, tujejezične verzije pa so tik pred tiskom. Katalog celostno predstavlja posebnosti, zanimivosti, naravne in kulturne znamenitosti, aktivnosti, doživetja in kulinariko, ki združujejo naše kraje. Fotografije priznanih fotografov, ki so v svoj objektiv zajeli pristnost destinacije, skupaj z besedilom pričarajo najlepše in najboljše trenutke naše Istre.

Polega kataloga smo v sodelovanju s Kleva films nadaljevali s pripravo promocijskih video vsebin. Te bodo, pod krovnimi temami avtentično, lokalno, butično razvajanje in wellness, predstavljale kulinariko, mestna jedra, stik z domačini, pristna doživetja ter ponudbo za zahtevne goste. Video vsebine bodo namenjene skupni promociji, ki jo tudi letos uspešno vodimo preko skupnih digitalnih kanalov, pa tudi promociji na sejmih doma in v tujini.

Pripravljamo se tudi že na skupen nastop na Expo v Dubaju, kjer se bomo med 30. januarjem in 23. februarjem 2022 predstavili skupaj s Krasom in Brdi z Vipavsko dolino.